czwartek, 18 września 2014

Wrażliwość u płci brzydszej

Czy wrażliwość u facetów jest czymś złym? Czy jest oznaką słabości? Większość tak właśnie myśli. Dlaczego? Skąd to się wzięło? Myślę, że z wychowania. Taki mamy współczesny stereotyp faceta, który powiniem być twardy, nie okazywać emocji, oraz być silny.. Na szczęście w dzisiejszych czasach większość dziewczyn/kobiet woli facetów, którzy mówią co czują i okazują emocje. Ale są też i takie, które preferują właśnie takich silnych emocjonalnie facetów, którzy się nie mazgają. Również mężczyżni są przytłoczeni tym stereotypem i myślą, że tak powinien się zachowywać prawdziwy mężczyzna i że takich właśnie kochają kobiety. Ja osobiście wolę, gdy chłopak jest wrażliwy, a zarazem potrafi znaleźć w sobie siłę i zdecydowanie, który nie wstydzi się okazywać emocji. Taki jest właśnie mój K. Przez to nie mamy problemów z dogadaniem się, mówimy sobie wszystko i pokazujemy swoje uczucia. Mięknie mi serce, gdy czasem poleci mu łza z tęsknoty. Wtedy wiem, jak bardzo mnie kocha, jak bardzo jestem dla niego ważna i jak bardzo tęskni. Kobiety lubią to czuć. Niestety powszechnie uznane jest, że facet nie może płakać, bo to takie niemęskie, takie kobiece.. Na pewno nie płaczą przy kumplach, wiadomo, wtedy trzeba trzymać pozycję, nie być mazgajem. Czasem nawet przy dziewczynie nie potrafią się zdobyć na to, żeby wylać z siebie emocje. Ale w zaciszu domowym kto wie, czy nie płaczą w poduszke tak jak my, dziewczyny?
Jestem pod wrażeniem tego, że niektórzy sławni mężczyżni, np piłkarze płaczą publicznie przed kamerą, i nie wstydzą się tego! Niekiedy trzeba dac upust emocjom. Podziwiam takich facetów, którzy się tego nie boją.
Model wychowania jest niestety taki, i to się powtarza w zbyt wielu domach, żeby mężczyzna był twardy, nie był jak baba i nie płakał - tego się uczy już małych dzieci! Dlatego warto uczyć swoich synów okazywania emocji, a będzie mu łatwiej w dorosłym życiu i gdy stworzy związek, będzie się umiał dogadać z partnerką. NIE ŚMIEJMY SIE z mężczyzn, którzy obnażają wrota do swoich prawdziwych emocji. Doceniajmy to. Oni nam ufają, a jeżeli przy nas totalnie zrzucają "szatę męskości" to możemy mieć pewność, że im na nas zależy i mają do nas pełne zaufanie. I z tego powinniśmy się cieszyć, że mamy takich facetów obok siebie. Ja się cieszę :)



1 komentarz:

  1. mój też był taki jak Twój K. i nigdy nie wstydził się przy mnie okazywac emocji, to było piękne. doceniałam to tym bardziej, że tylko przy mnie sobie na to pozwalał... Brakuje mi Go.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ♥
Odwiedzam każdego kto zostawi po sobie ślad :)
Jeżeli spodobał Ci się mój blog - zaobserwuj.